Suomeen uusi tekniikan viikkolehti

Sanoma Magazines Finland tuo ensi vuoden alussa markkinoille teknologiaan, talouteen ja työelämään keskittyvän viikkolehden. Lehdellä on jo nyt 53 000 tilaajaa, sillä Uusi Insinööriliitto on valinnut sen uudeksi jäsenetulehdekseen vuoden 2012 alusta lähtien. Uusi julkaisu lähtee tavoittelemaan tekniikan alan johtavan viikkolehden asemaa. 

Uutis- ja ammattilehden ensimmäinen numero ilmestyy tammikuussa 2012. Lehti ilmestyy ensi vuonna 40 kertaa ja sen painosmäärä on yli 60 000 kappaletta.

Viikkolehti keskittyy teknologiaan, talouteen ja työelämään. Se pitää lukijansa ajan tasalla sekä vahvistaa heidän ammattitaitoaan ja arvoaan työmarkkinoilla. Lehden pääkohderyhmää ovat asiantuntija- ja päättäjäasemissa toimivat tekniikan alan ammattilaiset.

– Lehtiuutuutemme tarjoaa lukijoilleen laadukkaan, asiantuntevan ja muista alan lehdistä erottuvan lukukokemuksen. Se käsittelee aihealueitaan laajasti kohderyhmänsä näkökulmasta sekä ottaa huomioon kattavasti eri toimialat koko maassa. Lehden ympärille rakentuu kokonainen mediakokonaisuus verkkopalveluineen ja mobiiliversioineen, Sanoma Magazines Finlandin strategiajohtaja Petri Karjalainen sanoo.

Uudella lehdellä on ensinumerostaan lähtien vahva tilauskanta, sillä Uusi Insinööriliitto on valinnut sen jäsenetulehdekseen vuoden 2012 alusta lähtien. Sopimuksen myötä 53 000 liiton insinööri- ja opiskelijajäsentä saavat lehden kotiinsa. Aiemmin jäsenetulehti on ollut Talentumin kustantama Tekniikka & Talous.

– Tekniikan viikkolehti on erittäin tärkeä etu jäsenillemme. Uuden lehden konsepti ja sen takana oleva vahva osaaminen vakuuttivat meidät siitä, että suomalaiset insinöörit saavat jatkossa entistäkin parempaa luettavaa. Yhteistyön myötä jäsenetumme myös laajentuvat huomattavasti, kun jäsenemme saavat tilata Sanoma Magazines Finlandin lehtiä jäsenetuhintaan, Uuden Insinööriliiton puheenjohtaja Pertti Porokari toteaa.

Lehti lähtee tavoittelemaan Suomen suurimman tekniikan viikkolehden asemaa. Tuotemainonnan lisäksi se tarjoaa uuden kanavan rekrytointi-ilmoitteluun.

– Lehden kohderyhmään kuuluvat ihmiset ovat Kansallisen Mediatutkimuksen mukaan erittäin aktiivisia lehtien lukijoita. Mainostajille he ovat tärkeä kohderyhmä erityisesti siksi, että he vaikuttavat laajasti työssään ja vapaa-aikanaan osto- ja hankintapäätöksiin. Lisäksi lehtiuutuutemme tarjoaa uuden rekrytointikanavan tähän tavoiteltuun ammattilaisten joukkoon, Sanoma Magazines Finlandin Mediamyynnin myyntijohtaja Anssi Liukkonen sanoo.

Uuden lehden kustantaja on Sanoma Magazines Finlandin tytäryhtiö Suomen Rakennuslehti Oy, joka julkaisee mm. Suomen johtavaa rakennusalan viikkolehteä Rakennuslehteä. Sanoma Magazines Finland on merkittävä tekniikan aikakauslehtien kustantaja, jonka valikoimaan kuuluvat Tietokone, Prosessori, MikroBitti, Pelit, Auto Bild Suomi, GTi-Magazine, V8-Magazine, Kodinrakentaja sekä useita teollisuuden ja talouden alan yritysjulkaisuja.

– Tavoitteemme on hakea merkittävää liiketoiminnan kasvua tarjoamalla eri alojen yhteisöille johtavia lehtiä jäseneduiksi. Uusi lehtemme on hyvä startti tälle laajentumiselle ja erinomainen lisä kattavaan lehtiportfolioomme, Petri Karjalainen toteaa.

Uuden lehden nimi ja päätoimittaja julkaistaan myöhemmin.



Takaisin edelliselle sivulle